Leverans och betalning


Leveranstid

Normal leveranstid för order från vårt webblager är ca 1–3 arbetsdagar. För restnoterade produkter så ligger leveranstiden på 2 till 8 veckor. Avvikande leveranstider kan dock förekomma.

Om en vara skulle vara slut på webblagret men tillgänglig i någon av våra butiker så kommer produkten inte automatiskt att skickas från butiken utan vi inväntar leverans från distributör till vårt webblager innan produkten skickas ut till dig som kund.  Om en vara skulle vara slut i någon av våra butiker men tillgänglig på webblagret så kommer produkten inte automatiskt att skickas från webblagret till butiken utan vi inväntar in leverans till butiken innan kunden kontaktas för upphämtning av vara i butik.

För mer information, vänligen kontakta kundservice@macsupport.se


Leveranssätt

PostNord MyPack via ombud: Vanligtvis sker leverans dagen efter att det skickats från oss. Du får ett sms och hämtar paketet hos närmaste utlämningsställe. Fraktkostnaden är 99 kr inklusive moms. Handlar du för mer än 2 000 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

PostNord hemleverans: Ditt paket levereras till din dörr men om du bor i villa eller radhus kan du även välja en annan plats för levererans. När vi har levererat får du en avisering via e-post eller sms. Det är därför extra viktigt att lämna korrekta leveransuppgifter. Kostnad för hemleverans är 199 kr inklusive moms.

Hämta i butik: Din order sammanställs hos den butik du valt. När ordern är klar för avhämtning får du ett e-postmeddelande som bekräftar detta. Det går även bra att få bekräftelsen via sms, skriv en kommentar om detta i sådant fall.

Företagspaket: Din order skickas med PostNord företagspaket. Leverans sker till vald adress vanligtvis innan klockan 16.00 dagen efter att ordern har skickats från oss. Kostnad för företagspaket är 71 kr exklusive moms. 

Foodora Express: Din beställning skickas med Foodora direkt till din dörr inom 90 minuter. Du får ett sms när paketet är på väg och kan då följa din beställning i realtid. Gäller vardagar 10.00–15.00 innanför Stockholms tullar, portkod krävs.

 

Betalningssätt

Svea Checkout: Betala säkert med kort, Swish eller delbetalning via SVEA. Kräver verifiering via BankID. För mer information och allmänna villkor, klicka här.

Kortbetalning: Vi accepterar svenska VISA och MasterCard. Fyll i ditt kortnummer och kortets giltighetstid, samt kortets CVV2/CVC-kod. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen. All information rörande transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade, dvs. mycket säkra. Vid problem med betalningen, kontakta mStores kundtjänst.

Swish: Efter att du har valt Swish som betalsätt trycker du in ditt mobilnummer och öppnar Swish-appen i din telefon. När appen öppnas visas beloppet och mottagaren. Sedan godkänner du betalningen med Mobilt BankID som vanligt.

Kontant betalning: Alla våra butiker och serviceställen är kontantfria.

Företagsfaktura: Som ny företagskund genomförs en sedvanlig kreditkontroll. Om kredit ej godkänns meddelas ni om detta och erbjuds ett annat betalningssätt.


Returvillkor

Vid önskad retur anger ni orsak till retur, ert namn och ordernummer/följesedelsnummer. Kontakt sker via e-post till kundservice@macsupport.se

Returer bör återsändas i originalförpackning eller annan för produkten lämplig förpackning, samt vara väl förpackade i ordentligt ytteremballage. Eventuella transportskador till följd av bristfällig förpackning debiteras dig som kund.

Alla returer till MacSupport AB måste skickas med PostNord företagspaket. Vi har inte möjlighet att hämta paket från postombud.

Adress: MacSupport AB, Trekantsvägen 9, 117 43 Stockholm