Leverans och betalning
Leveranstid
Normal leveranstid för order ifrån vårt webb-lager är ca 1-3 arbetsdagar. Vid slutsålda produkter så varierar leveranstiden ifrån distributör till mellan 2-8 veckor.
Notera att detta är uppskattade leveranstider vi reserverar oss för att dessa kan förändras.
Om en vara skulle vara slut på webb-lagret men tillgänglig i någon utav våra butiker så kommer produkten inte automatiskt att skickas ifrån butiken utan vi inväntar leverans från distributör till vårt webblager innan produkten skickas ut till konsumenten. Om en vara skulle vara slut i någon utav våra butiker men tillgänglig på webb-lagret så kommer produkten inte automatiskt att skickas ifrån webb-lagret till butiken utan vi inväntar in leverans till butiken innan kunden kontaktas för upphämtning av vara i butik.
För mer info, vänligen kontakta kundservice@macsupport.se
Leveranssätt
Postpaket Ombud: Din order skickas med Postens My-Pack. Vanligtvis så anländer försändelsen dagen efter att den skickas från oss. Du får en SMS-avi och hämtar ordern hos närmsta posten-utlämningsställe. Kostnad för Postpaket är 99 kr inklusive moms. Handlar ni för mer än 2000 kr bjuder vi på fraktkostnaden.
Postpaket Hemleverans: Ditt paket kommer att levereras till er dörr men om du bor i villa/radhus kan du även välja en annan plats där vi ska leverera paketet. När vi har levererat får du en avisering via mejl eller sms. Det är därför extra viktigt att lämna korrekta leveransuppgifter. Kostnad för Postpaket med hemleverans är 199 kr inklusive moms.
Hämta i butik: Din order sammanställs hos den butik du valt. När ordern är klar för avhämtning får du ett e-mail som bekräftar detta. Det går även bra att få bekräftningen via sms, skriv en kommentar om detta i sådant fall.
Företagspaket: Din order skickas med Postens Företagspaket. Leverans sker vanligvis till vald adress innan klockan 16:00 dagen efter att ordern har skickats från oss. Kostnad för företagspaket är 71 kr exklusive moms.
Foodora Express: Din beställning skickas med Foodora direkt till din dörr inom 90 minuter. Du får ett SMS när paketet är på väg och kan då följa din beställning i realtid. (gäller vardagar 10:00 - 15:00, innanför Stockholms tullar) *Portkod krävs
Betalningssätt
Svea Checkout: Betala säkert med Kort, Swish eller delbetalning via SVEA. Kräver verifiering via BankID. För mer information och allmänna villkor, klicka här.
Kortbetalning: Vi accepterar VISA och MasterCard/EuroCard. Fyll i ditt kortnummer och kortets giltighetstid, samt kortets CVV2/CVC-kod. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen. All information rörande transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade, dvs. mycket säkra. Vi tar emot de vanligaste svenska betalkorten, dock ej Maestro eller VISA Electron. Har du problem med betalningen, kontakta mStores kundtjänst.
Swish: Efter att du har valt Swish som betalsätt trycker du in ditt mobilnummer och öppnar Swish-appen i din telefon. När appen öppnas visas beloppet och mottagaren, och du godkänner betalningen med Mobilt BankID som vanligt.
Kontant betalning: Alla våra butiker och serviceställen är kontantfria.
Företagsfaktura: Som ny företagskund genomförs en sedvanlig kreditkontroll. Om kredit ej godkänns meddelas ni om detta och erbjuds ett annat betalningssätt.
Returvillkor
Vid önskad retur anger ni orsak till retur, ert namn och ordernummer/följesedelsnummer. Kontakt sker via mail till kundservice@macsupport.se.
Returer bör återsändas i originalförpackning eller annan för produkten lämplig förpackning, samt vara väl förpackade i ordentligt ytteremballage. Eventuella transportskador till följd av bristfällig förpackning debiteras dig som kund.
Alla returer till MacSupport AB måste skickas med posten företagspaket. Vi har inte möjlighet att hämta paket från postombud.
Adress: MacSupport AB, Trekantsvägen 9, 117 43 Stockholm