mStore
STÄNG

Gratis standardfrakt vid köp över 2 000 kr 🚚

Visar priser utan moms
background1

Reparation och service.

Genom åren har vi tillsammans med våra kunder byggt upp och finslipat vår service. Det har resulterat i en snabb och smidig, rikstäckande tjänst. I våra verkstäder finns auktoriserade servicetekniker som reparerar Apple-produkter.

Hur fungerar det?

Det servicekoncept vi byggt upp och hårdtestat med kunder fungerar mycket väl och tillåter oss att dra nytta av MacSupports rikstäckande servicekapacitet. I samtliga servicecenter har vi Apple-certifierade tekniker. Med hjälp av speciella transportboxar kan service efter behov enkelt fördelas över landet. Ett och samma servicesystem, mService, används inom hela företaget, vilket innebär att samtliga serviceenheter agerar identiskt. Skolorna får ett service-id för varje påbörjat ärende och kan följa ärendets gång via en webbsida.

När en ny skola ska implementeras i servicekonceptet utses en  personlig kontaktperson på MacSupport Education. Skolan får tillgång till en transportbox och utförlig information om hur hantering av service- och försäkringsärenden sker via mService.

Beroende på var i Sverige skolan finns och vilken omfattning av service som krävs, tas ett gemensamt beslut om hur transporter ska ske. I de fall skolan finns nära ett servicecenter, sker transporter enklast med bud alternativt inlämning. I de fall avståndet är längre, används Postnord företagspaket eller motsvarande. Transportboxarna är byggda för att klara emballagekravet för alla typer av transporter. 

Normal servicetid är 2-3 arbetsdagar, från det att vårt servicecenter fått in enheten. Tillkommer gör eventuella transporttider från och till er.

Konceptet med personlig kontaktperson kommer speciellt till sin rätt i serviceprocessen, eftersom skolan snabbt kan utbildas i hur de administrativa rutinerna i mService fungerar. Detta sparar tid och gör hela processen smidig.

Välkommen till MacSupport Education!